E-mailadressen verzamelen

Om uw informatie te verspreiden kunt u best zo snel mogelijk en zoveel mogelijk e-mailadressen van uw cliënteel verzamelen.


U kunt dit doen op verschillende manieren:

  • U kunt de patiënten een formulier laten invullen in de apotheek. U kunt op voorhand een invulformulier opmaken. Nadien kunt u dan de patiënten registreren op uw website.
  • U kunt ook een excel-bestand (e-mailadres, voornaam, achternaam, geslacht en geboortedatum) op uw computer aanmaken en daarin de gegevens van uw patiënten registreren. Deze lijst kunt u dan importeren. Meer informatie hierover kunt u vinden bij "Gebruikersbeheer: Gebruikers importeren".
  • U kunt de patiënten ook dadelijk registreren op de website. Onder de tab 'apotheker' (u moet dan wel ingelogd zijn als beheerder of als team) vindt u een pagina 'Aanmelding nieuwsbrief'. Door te klikken op het enveloppe-icoon kan u de tekst gaan doorsturen.
  • U kunt mailadressen verzamelen via een actie. Meer info in onze tutorial 'Mailadressen verzamelen via een actie'.
  • U kunt de bestaande e-mailadresssen uit uw softwareprogramma importeren op uw website.
  • U kunt ook een pagina naar een patiënt doorsturen. Hiervoor beschikt u best over een teamadres. Hoe u dit moet aanmaken kunt u vinden bij "Een teamadres aanmaken". Wanneer u een pagina wil doorsturen kunt u de gegevens van de patiënt ingeven. Voor meer informatie: "Gerichte info naar gebruikers sturen".
  • U kunt ook onderaan op uw kassaticket een boodschap vermelden bv. www.apotheekX.be, registreer u online ... .