Instellingen: Variabelen

Op het tabblad 'Instellingen' kunt u gegevens (variabelen) ingeven die rechtstreeks betrekking hebben op uw apotheek.


 

Klik op 'Instellingen' om de variabelen te tonen.

Tip: Het is belangrijk om op regelmatige basis deze variabelen te controleren. Indien er wijzigingen gebeuren van telefoonnummer, faxnummer, bankrekeningnummer, domeinnaam van de website, emailadres… is het noodzakelijk om deze wijzigingen ook in dit tabblad op te slaan. De gegevens van dit tabblad worden immers gebruikt voor het verzenden van e-mails, bestelgegevens…

Soms staat er een vraagteken voor de variabele. Als u met de cursor hier overgaat, krijgt u meer info bvb de afmetingen van de foto

Er zijn verschillende onderdelen bij de instellingen. De belangrijkste zijn:
GEGEVENS
OPENINGSUREN
LAYOUT
MAILING
WACHTDIENST
HOMEPAGE
COOKIES

HEEL BELANGRIJK: als u iets wijzigt moet u er op letten dat er vooraan een vinkje verschijnt. Normaal gebeurd dat automatisch, gebeurd het niet dan dient u dit vinkje zelf aan te klikken. Als dit gebeurd is moet u niet vergeten helemaal onderaan op te klikken.

GEGEVENS

 

  • Website: Hier geeft u de URL van uw website in. Begin met https://
  • Blogsite: als u bij ons een blogsite hebt staat hier de url van de blogsite ingegeven. Op die manier worden alle blogartikelen nog eens gelinkt met de informatie op de website. Onderaan de oplossing staat dan nog een link naar 1 of meerdere blogs die we over dit onderwerp maken.
  • Bedrijfsnaam: Dit is de commerciële naam die wordt getoond op de front.
  • Officiële bedrijfsnaam: wordt gebruikt in de wettelijke bepalingen
  • APB-nummer
  • Verantwoordelijke apotheker
  • Straat + nr: Het adres dat zichtbaar moet staan op de front.
  • Postcode + Gemeente
  • Provincie
  • Arondissement: belangrijk voor de wettelijke bepalingen
  • Telefoon
  • GSM alleen invullen als er een apotheekGSM is die gebruikt wordt bvb om te whatsappen
  • BTW: Hier geeft u uw BTW-nummer in.
  • Fax: wordt eigenlijk niet meer gebruikt

OPENINGSUREN

 
 

  • Openingsuren : voor elke dag is er een openingstijd en een sluitingstijd voorzien. Ook kan de middagpauze worden ingegeven. Als u een tijd wil veranderen, selecteer dan de volledige tijd, druk op de entertoets en zet de cursor terug vooraan.
  • Openingsuren mailing: als er iets aan de openingsuren wijzigt, verander dan ook hier de openingsuren. Deze kunnen gebruikt worden in de mailing.
  • Aanvang verlofperiode: u kan hier uw verlofperiode ingeven. Deze wordt in de periode op de homepagina weergegeven
  • Einde verlofperiode: einde van verlofperiode. Opgelet is de datum dat u terug open bent. Datum start altijd om 00u00.
  • Feestdagen: staan standaard ingesteld. Stel dat u op een feestdag van wacht bent dan verwijderd u best deze datum.
  • Verlofdagen: hier kan u bvb een brugdag ingeven
  • Info tekst: Bovenaan op de homepage kan u een tekst laten lopen met een belangrijke mededeling: denk tijdig aan uw griepvaccin, we zijn uitzonderlijk gesloten op, promo's.....
  • Info tekst startdatum: startdatum van de infotekst
  • Info tekst einddatum: einddatum van de infotekst. Opgelet de datum begint altijd 's morgens te lopen om 00u00. Dus altijd een dag later zetten.

 

LAYOUT

 

  • Afbeelding Header homepage: banner die op de homepage getoond wordt (afm 1900 x 675)
  • foto contactpagina: foto die op contactpagina getoond wordt (afm 150 x 150)
  • logo: logo dat links bovenaan getoond wordt (afm 160(b) x 180 (h))
  • mypharma logo
  • standaard promolabel

MAILING

 

  • Eigenlijk worden hier alleen info emailadres en het salesemailadres gebruikt.
  • info e-mail adres: naar dit adres worden reacties van contactformulier verstuurd
  • sales e-mail adres: van en naar dit adres worden bestellingen verstuurd

WACHTDIENST

 

  • Van wacht tot 22u: als u in het veld klikt kan u hier de dagen ingeven dat u van wacht bent, vergeet niet niet op toevoegen te duwen. Als u hier data's heeft ingevuld verschijnt er op een dag dat u van wacht bent in de openingsuren onderaan op de website een melding dat u van wacht bent met de melding bvb van wacht tot 22u. Deze melding kan u in de volgende variabele invullen.
  • Tooltips_vanwacht: melding die verschijnt als men met de cursor over het wachtdiensticoon gaat.
  • WachtdienstURL: Bovenaan op de homepage kan men ervoor kiezen om een wachtdienstknop te tonen. Als men daarop klikt zal er doorverwezen worden naar de url die hierin staat, bvb https://www.apotheek.be
  • Wachtdienstknop altijd tonen: als dit aangevinkt staat zal hij altijd bovenaan getoond worden.

 

HOMEPAGE

 

  • Alleen het over ons blok is belangrijk voor de apotheker.
  • Over ons blok: voorstelling van de apotheek. banner (afm 660 x 215), yekst mag niet te lang zijn. Er kan altijd een tekst 'lees meer' geplaatst met een link naar een andere pagina.
  • Blok 1: contactgegevens
  • Blok 2; wettelijke gegevens
    Blok 3:
    wettelijke gegevens

 

COOKIES

  • het tonen van de nieuwscoocies: als dit aangevinkt staat zal op het moment dat iemand zich op uw site bevindt en met de cursor uw site verlaat automatisch een pop-upvenster verschijnen om zich in te schrijven op de nieuwsbrief.

 

SEO

 

 

  • Meta-titel: Deze titel komt in de HTML-code van de pagina terecht en verschijnt in de bovenste balk van de meeste browsers. De meta-titel is ook belangrijk voor de aanmelding bij zoekmachines. Gebruik ook hier een relevante naam die iets zegt over de inhoud van de pagina. De meta-titel hoeft niet zo beknopt te zijn als de paginanaam. Het is een goed idee om hier het pad te vermelden dat een gebruiker volgt om op die pagina te komen.

  • Meta-omschrijving: Ook deze omschrijving komt in de HTML-code van de pagina terecht en is belangrijk voor de zoekmachines. Zorg voor een relevante, korte beschrijving van de inhoud van de pagina, liefst met enkele belangrijke keywords die verwerkt zijn in zowel deze meta-omschrijving als in de tekst van de pagina.

  • Meta-keywords: Een opsomming van de belangrijke keywords, zowel algemene keywords van uw website (naam, vestigingsplaats, activiteit, enz.) als specifieke keywords voor deze pagina. Keywords kunnen uit verschillende woorden bestaan en worden gescheiden door een komma, eventueel gevolgd door een spatie: "myPharma, @mypharma, Peer, apotheekwebsite, kwaliteitszorg, oréus, ... ". In theorie kunt u heel veel keywords invoegen, maar dat zorgt soms voor een lagere waardering door de zoekmachines. Een tiental keywords is een goed gemiddelde.

 

 

 Vergeet niet op te klikken.